Честотни характеристики на оригинални машини спрямо IEC

Въпроси и отговори за проблеми в съществуващите модели касетни декове. Темата не касае модификации на касетни декове!
Правила на форума
Във форума се коментират ремонти и проблеми в касетни и ролкови декове. Добре е всеки снимков материал или ревю да бъде правено в отделна тема. Забранени са самохвалства и изтъквания на модификации ако не са подробно описани. Нарушенията на последното ще бъдт санкционирани с директен бан на потребителите. Напълно задължително е спазването на добрия тон и УВАЖЕНИЕ!

Hitachi D-E99

Мнениеот BoardMan » Нед Окт 18, 2015 4:59 pm

Възпроизвеждащия усилвател в този модел е реализиран много подобно на моделите 3300 и 5500. Тук обаче в предварителния входен транзистор не е използван електролитен кондензатор в сорсовата верига към маса. Работната точка на стъпалото работи в променен режим, с което се избягва употребата на такъв кондензатор. Като цяло машината има близко звучене до модела 3300.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Pioneer CT-95

Мнениеот BoardMan » Пон Дек 21, 2015 2:34 am

PIONEER CT-95.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Technics RS-B85

Мнениеот BoardMan » Нед Май 29, 2016 12:28 pm

Една интересна машинка, със съвместима честотна характеристика с тази на модела RS-B100. Вижда се, че спазва стария IEC стандарт преди поправката от IEC-1981. Част от снимковия материал на конструкцията на машината може да бъде видяна на следният линк:
https://www.facebook.com/media/set/?set ... aa09dbdf52

Измерените стойности на възстановената машина показаха сходими резултати с тези дадени в сервизното описание. Коефициента на детонации по измервания за различните стандарти е както следва:

JIS WRMS: 0.04%
DIN weighted: 0.06%
DIN unweighted: 0.18%
NAB: 0.1%
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Yamaha KX1200

Мнениеот BoardMan » Чет Авг 25, 2016 9:53 am

Една интересна машина с няколко характерни особености в нея. На пръв поглед показа доста ниско ниво на шума, който не дразни дори и без ШПС. Другата особеност - доста стриктна честотна характеристика на възпроизвеждане спрямо последния актуален стандарт. Третата особеност - използва нестандартна нискочестотна времеконстанта (2700uS вместо 3180uS). Това би трябвало да даде занижено нискочестотни представяне при възпроизвеждане. Компенсацията идва от самата аморфна глава, която за ниски честоти има подем и както се вижда и от честотната характеристика, резултатната крива е доста линейна. За да компенсират нискочестотния спад в най-ниските честоти (около 20Hz), в машината има подем по време на запис, като повдигат най-ниския диапазон, което компенсира ниската времеконстанта. Всички това е реализирано за да се компенсира контур ефекта от възпроизвеждашата глава. Допълнителен снимов материал от машината може да се намери на следния линк:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1239669729400060.1073741871.440637905969917&type=1&l=f03a27cb0b

Направени бяха измервания на детонациите, нивото на шум на машината за различни ленти, както и способността за запис на високи нива (насищане при 0dB). Всички те са описани в следният линк, в под снимката на честотната характеристика на модела KX1200:
http://lab2104.tu-plovdiv.bg/index.php/2015/12/14/fr/
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Sony TC-K909ES & Tandberg 3014A

Мнениеот BoardMan » Пет Ное 04, 2016 10:44 am

Измерени по отношение на честотната характеристика бяха две машини от висок клас - Sony TC-K909ES и Tandberg TCD-3014A. Последната е доста интересна като схемотехника. За нея в по-късен етап ще напиша няколко реда, защото заслужава особено внимание като път и обработка на аудио сигнала. Честотните характеристики могат да се видят с всички останали на официалната страница на лабораторията:
http://lab2104.tu-plovdiv.bg/index.php/2015/12/14/fr/

В бъдеще всички нови честотни характеристики ще се поместват в тази страница, като периодично тя ще бъде осъвременявана.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Revox B710 MK2

Мнениеот BoardMan » Пет Юли 21, 2017 9:38 am

Интересна машина, но по стария IEC. Измерването на възпроизвеждащата честотна характеристика показва, че тя не следва последната препоръка на IEC Prague 1981, макар и да е произведена 1982.
REVOX B710_MK2.jpg

Изявен завал на компонентите около 10kHz с -4dB спрямо репера на 315Hz. Този завал дава по-добро отношение сигнал-шум, но и лесно насища лентата по време на запис. Интересно е и видеото, което доказва, че въпреки двара директни независими безчеткови маховика и конструираната 4 моторна механика, коефициента на детонации е значително по-висок спрямо Nakamichi Dragon, който е също с два директни мотора за маховиците:
https://www.youtube.com/watch?v=GaHh7aMJab4
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
R2R: Tandberg 10XD (2 tracks, 4 heads, crossfield), Akai GX-77 (4 tracks, 6 heads), reVox A77 (2 track), Nakamichi HighCom-II
Tape: Nakamichi BX300E/480, Alpage AL-300M(9.5cm/s), Hitachi D-5500M/D-3300M, Sony TC-KE500S, Technics RS-B965/B905, Akai GXC-709D
Headphones: Beyerdynamic T1 (semi-open, sn17127), AKG K701 (open, sn92333), AKG K518DJ (closed)
Аватар
BoardMan
Site Admin
 
Мнения: 139
Регистриран на: Съб Сеп 27, 2014 4:54 pm
Местоположение: Пловдив, България

Предишна

Назад към Касетни и ролкови декове - поглед отвътре (ремонти, снимки и ревюта)

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron